Rok testu: 2025, Tvůrce testu: NAF Motor, Průměr pneu: 17, Sezóna: Zima, Kategorie: Osobní automobil
1. Nokian Hakkapeliitta 10 Priority společnosti Nokian jsou nepochybné. Hakkapeliitta 10 je nejlepší pneumatikou s hroty v tomto testu pro zimní silnice a poskytuje nejlepší výkon na ledu i sněhu. Nejvíce vyniká jeho schopnost udržovat vysoké rychlosti v zatáčkách na těchto površích. Pneumatika reaguje rychle a přesně na podněty řízení, s aktivní zádí, která pomáhá při manipulaci. To by však nemuselo vyhovovat řidičům hledajícím zcela stabilní záď bez jakéhokoli náznaku přetáčivosti. Zatímco na ledu a sněhu dominuje s nejvyšším skóre v testu, výkon klesá na asfaltu. Na suché vozovce je řízení méně lineární a stabilita v přímém směru je ohrožena. Brzdná dráha na mokru se prodlužuje a pneumatika je náchylnější k akvaplaningu. I přes tyto nedostatky na asfaltu nejlepší zimní přilnavost ve své třídě korunuje Nokian Hakkapeliitta 10 jako celkového vítěze testu.
trophy VítězDoporučeno thumb_up Brzdění na sněhu thumb_up Brždění na suchu thumb_up Zpracování sněhu thumb_up Brzdění na ledě thumb_up Sněhová akcelerace thumb_up Odezva řízení thumb_up Bezpečnost jízdy thumb_up Manipulace s ledem thumb_up Zrychlení ledu thumb_down Hydroplaning thumb_down Hluk thumb_down Brždění na mokru thumb_down Manipulace za mokra thumb_down Manipulace za sucha
Skóre: 83
2. Bridgestone Blizzak Spike-03 Nováček Spike 3 vyhrává několik testovacích kategorií. Pyšní se nejlepší odolností proti aquaplaningu a vynikající podélnou přilnavostí na ledu, a to jak při zrychlování, tak při brzdění. Hroty na testovacích pneumatikách však byly špatně namontované, se znatelným pohybem – nejvíce ze všech testovaných pneumatik – což mohlo vést k problémům. Tvrdá pryžová směs přispívá k solidní stabilitě během asfaltových jízdních testů a Bridgestone si vede dobře i na mokré vozovce. V zledovatělých a zasněžených zatáčkách však ztrácí přilnavost prudčeji než špičkoví konkurenti a je hůře ovladatelný na hranici přilnavosti, i když to nezpůsobuje větší problémy. Tato solidní kombinace přilnavosti na ledu a za mokra přináší Spike 3 sdílené druhé místo v celkovém pořadí.
thumb_up Hydroplaning thumb_up Brzdění na ledě thumb_up Odezva řízení thumb_up Brždění na mokru thumb_up Manipulace za mokra thumb_up Bezpečnost jízdy thumb_up Manipulace s ledem thumb_up Manipulace za sucha thumb_up Zrychlení ledu thumb_down Zpracování sněhu thumb_down Hluk thumb_down Brzdění na sněhu thumb_down Stabilita hrotu
Skóre: 80
3. Michelin X-Ice North 4 Pneumatika Michelin s hroty, uvedená na trh v roce 2018, je nyní jednou z nejstarších na trhu. Navzdory tomu, že konkurenti aktualizují své pryžové směsi, zůstává XiN4 mezi elitou ve svém segmentu. Michelin zapůsobí výjimečně dobrým výkonem v mnoha různých oblastech. Žádná jiná pneumatika nedokáže vyvážit vysokou přilnavost na ledu s nízkou hlučností, spotřebou paliva a hladkou ovladatelností na holém asfaltu tak efektivně jako Michelin. Jedinou nevýhodou je jeho přilnavost na mokrém asfaltu. Jízdní vlastnosti jsou klidné, s dobrou stabilitou v přímém směru na suché vozovce, i když přilnavost v zatáčkách je nižší než nejlepší, což ukazuje jasnou rovnováhu nedotáčivosti na všech površích. Vysoký komfort a solidní zimní přilnavost mu vynesly sdílené druhé místo.
thumb_up Brzdění na sněhu thumb_up Hluk thumb_up Zpracování sněhu thumb_up Sněhová akcelerace thumb_up Brzdění na ledě thumb_up Bezpečnost jízdy thumb_up Manipulace s ledem thumb_up Manipulace za sucha thumb_up Valivý odpor thumb_down Manipulace za mokra thumb_down Stabilita v zatáčkách thumb_down Hydroplaning thumb_down Brždění na mokru
Skóre: 80
4. Goodyear UltraGrip Arctic 2 Goodyear poskytuje trvale vysoký výkon na všech površích. Jeho brzdné schopnosti jsou obzvláště působivé jak na zimních silnicích, tak na asfaltu. Letos je však výstupek čepu o něco nižší než v předchozích verzích, což způsobilo, že v testech na ledě ztratil pár bodů ve srovnání s úplně nejlepšími, i když si stále vede dobře. Hloubka dezénu je nejvyšší ve skupině, což může vysvětlit, proč je pocit z řízení poněkud nejasný a postrádá přesnost. To je patrné na všech površích, ale nejvýraznější na asfaltu. Bezpečné a spolehlivé, ale jiné pneumatiky nabízejí větší požitek z jízdy pro náročné řidiče. S průměrným skóre v hlučnosti a spotřebě paliva končí na čtvrtém místě, chybí mu jen pódium.
thumb_up Brzdění na sněhu thumb_up Brždění na suchu thumb_up Zpracování sněhu thumb_up Brzdění na ledě thumb_up Brždění na mokru thumb_up Bezpečnost jízdy thumb_up Manipulace s ledem thumb_down Manipulace za mokra thumb_down Hluk thumb_down Manipulace za sucha thumb_down Odezva řízení
Skóre: 78
5. Continental IceContact 3 Navzdory silnému celkovému skóre vyniká IceContact 3 z neobvyklého důvodu – na ledu se potýká, což je u pneumatiky s hroty překvapivý nedostatek. Při rychlosti pouhých 25 km/h je jeho brzdná dráha na ledu již o délku vozu za nejlepšími konkurenty a tento rozdíl se s rostoucí rychlostí výrazně zvyšuje. Continental však září na suché vozovce a poskytuje nejlepší brzdné dráhy ve své třídě na mokrém i suchém asfaltu. Pocit řízení na suchém povrchu je také nejlepší, poskytuje klidné a předvídatelné chování v zatáčkách nebo při náhlých nouzových situacích – vlastnosti, které se přenášejí i do sněhových podmínek. Bohužel jeho ledový grip zůstává velkým zklamáním.
thumb_up Brždění na suchu thumb_up Brzdění na sněhu thumb_up Hluk thumb_up Zpracování sněhu thumb_up Brždění na mokru thumb_up Manipulace za mokra thumb_up Bezpečnost jízdy thumb_up Manipulace za sucha thumb_down Spotřeba paliva thumb_down Zrychlení ledu thumb_down Manipulace s ledem thumb_down Brzdění na ledě
Skóre: 78
6. Nokian Nordman North 9 Nordman, značka Nokian pro rozpočet, přináší letos nečekanou aktualizaci. S přesunem výroby z Ruska byl starý Nordman 8 nahrazen modelem 9, nyní označeným jako „North“. Dezén běhounu je zděděn od Nokian Hakkapeliitta 9, ale pryžová směs je tvrdší, pravděpodobně záměrná volba, aby se zabránilo konkurování nejvyšší úrovni společnosti Nokian. Na suchém povrchu si Nordman vede stejně nebo dokonce lépe než Nokian Hakkapeliitta 10, ale jeho zimní přilnavost je o něco slabší. Nezvládá stejně vysoké rychlosti v zatáčkách a při dosažení limitu náhle ztrácí přilnavost. Nejslabší zvukový komfort testu zajišťuje jeho šesté místo, hned za prémiovými pneumatikami.
thumb_up Brzdění na sněhu thumb_up Brzdění na ledě thumb_up Sněhová akcelerace thumb_up Bezpečnost jízdy thumb_up Valivý odpor thumb_up Zrychlení ledu thumb_down Zpracování sněhu thumb_down Hluk thumb_down Manipulace s ledem thumb_down Odezva řízení
Skóre: 69
7. Nokian Hakkapeliitta R5 Zde je návod, jak si pneumatika bez hrotů vedla při porovnání s pneumatikami s hroty ve stejných testech. Na drsnějších ledových površích prokázala měkká pneumatika bez hrotů vyšší přilnavost v zatáčkách než konkurenti s hroty, ale jakmile ztratila přilnavost, měla problém znovu získat trakci. Výkon ledu kolísá s povětrnostními podmínkami. Při testování startování a brzdění na hladkém, leštěném ledu se nemohl rovnat nejlepším pneumatikám s hroty. Na sněhu však patří mezi špičku. Jeho měkká konstrukce má za následek výraznou nedotáčivost na všech površích. Na asfaltu mi při jízdních testech připadá „pomalá“ se sníženou boční stabilitou. Hustý vzorek běhounu vede k časnému akvaplaningu a prodloužení brzdné dráhy na mokré vozovce. Tato pneumatika bez hrotů se drží na zimních silnicích, ale v testech na asfaltu ztrácí významné body.
thumb_up Brzdění na sněhu thumb_up Hluk thumb_up Zpracování sněhu thumb_up Sněhová akcelerace thumb_up Bezpečnost jízdy thumb_up Manipulace s ledem thumb_up Valivý odpor thumb_down Hydroplaning thumb_down Brzdění na ledě thumb_down Brždění na mokru thumb_down Manipulace za mokra thumb_down Manipulace za sucha thumb_down Zrychlení ledu
Skóre: 64
8. Mazzini Ice Leopard Čínský Mazzini Ice Leopard funguje tak, jak se od rozpočtové varianty očekává. Nejvíce se potýká v drsných podmínkách, s výrazně sníženou přilnavostí na ledu ve srovnání se zavedenějšími značkami. Otočná rukojeť náhle bez varování zmizí. Ani na hladkém, leštěném ledu nedokáže překonat pneumatiku Nokian bez hrotů. Mazzini si vede nejlépe na asfaltu, kde poskytuje krátké brzdné dráhy. Navzdory tvrdé pryžové směsi však stabilita v přímém směru a pocit z řízení zůstávají průměrné. Při zkouškách vyhýbacích manévrů pneumatika vykazuje jasné tendence ke smyku, i když je snadné je ovládat. S omezenou zimní přilnavostí je poslední místo nevyhnutelné.
thumb_up Manipulace za mokra thumb_up Brždění na suchu thumb_up Hydroplaning thumb_up Brždění na mokru thumb_down Brzdění na sněhu thumb_down Hluk thumb_down Zpracování sněhu thumb_down Brzdění na ledě thumb_down Odezva řízení thumb_down Manipulace s ledem thumb_down Zrychlení ledu
Skóre: 56